Close
אין מוצרים בסל הקניות שלך
חיפוש
חזרה לכל הפוסטים

ביקורת למשחק The Last of Us - Part II מאת נתי חסיד

ביקורת למשחק The Last of Us - Part II מאת נתי חסיד

שנת 2013 הייתה השנה האחרונה של הפלייסטיישן 3 הישן והטוב. באותה שנה מפתחת המשחקים "נוטי דוג" שיחררה את The Last Of Us - שם שמאותו רגע והלאה עושה צמרמורות לכל מי ששומע אותו - ועל הדרך גונב את תואר "משחק הפלייסטיישן הכי טוב" של אותו דור.

באותה שנה הפלייסטיישן 4 הגיע, וב-7 השנים האחרונות סוני הפציצה עם משחקים אקסקלוסיביים מדהימים - מ God Of War שהביא זווית מרעננת לדמות אהובה, דרך Horizon Zero Dawn המפתיע, ועד לSpiderman שסיפק את הסחורה ואפילו התעלה על הציפיות.

והנה "נוטי דוג", שוב הגיעו עם ההמשך לאותה יצירת מופת בכדי לגנוב את הכתר רגע לפני שריקת הסיום ובואו של הפלייסטיישן 5.

האם הם הצליחו? הנה ביקורת קצרצרה ונטולת ספוילרים. כי אם הצלחתם להימנע מספוילרים בנוגע למשחק הזה עד עכשיו - אז באמת כל הכבוד לכם.

המשחק הקודם הסתיים ברגע אחד קטן בין 2 הדמויות הראשיות - ג'ואל ואלי - שאומר הכל על אבהות מהי. המשחק הזה מתמודד עם השלכות, עם כאב ורצון לנקמה עיוורת. והוא מסובב לך, השחקן את הבטן באינספור כיוונים. ברצינות, מעולם לא היו לי כל כך הרבה רגעים שבהם לחצתי על הכפתורים בג'ויסטיק תוך כדי שאני מתמלא בתעבה עצמית כי אני פשוט לא רוצה לעשות את המעשים האלה,

אבל אני חייב.

גם כאן הסיפור מתחיל עם אלי וג'ואל והוא מתפתח לכיוונים מאוד נועזים, אך עדיין רציונליים ונטועים בקרקע של העולם המשוגע הזה. גם הקליקרים כאן, עם אפקט הסאונד הכי מצמרר ומעכיר שלווה שכנראה תשמעו בחייכם ויאללה באלגן, כל פרט נוסף לגבי מה שקורה בסיפור יכול לקלקל את החוויה ולכן נעבור לדבר על: הגרפיקה?

היא מכוערת, ועוצרת נשימה.

ה"תפאורה"?

לכל עיר, פרבר ומבנה שתכנסו לתוכו יש את הסיפור שלו, משובץ ברגעי מתח ואקשן שיחקקו בראש.

השחקנים והדיאלוגים?

ברמה הוליוודית

המוזיקה של גוסטבו סאנטאוללה (חפשו אותו כשאתם משוטטים בעיירה בתחילת המשחק)?

מצמררת ומרגשת

המשחקיות?

אינטנסיבית ומשוגעת, בין אם אתם מתמודדים מול "נגועים" (יעני זומבים) או בני אדם - יש אינספור אפשרויות ודרכים לפעול וכל האמצעים כשרים (כולל להרוג כלבים, ינעל העולם).

בקיצור, ניל דרוקמן (שגדל בישראל) כתב המשך ראוי לסיפור מופתי שמשווה ומעלה את כל מה שקרה במשחק הקודם. בעקבות ההחלטות האמיצות הללו, התעוררה לה קהילה של אנשים שנעלבו והתעצבנו מהמשחק כי הוא לא סיפק את מה שרצו. זו הבעיה הילדותית שלהם. הסקרנות והציפיות לסדרת הטלוויזיה שHBO מפיקה המבוססת על המשחק (שגם אותה דרוקמן יכתוב) - נמצאות בשמיים.

חשוב לציין, זהו לא משחק לילדים, הוא מגיע עם דירוג המציין כי הוא מומלץ לגילאי 18 ומעלה, ואני רוצה להוסיף ולהגיד שהיות ובארצנו בגיל הזה נשלחים לצבא, אולי אפילו הייתי ממליץ לשמור אותו לחבר'ה שכבר גזרו את החוגר…

בכל מקרה, עושה רושם שנוטי דוג עשו זאת שוב,ולא רק שהם הביאו את משחק השנה, אלא יש מצב שכמו בפעם הקודמת, ממש לקראת שריקת הסיום, הם גנבו את תואר "משחק הפלייסטיישן הכי טוב" של דור הפלייסטיישן 4.

תגובות
כתוב תגובה סגור טופס תגובה